dannemora

Brf Dannemora - passersystem o bokning


»   Curabitur 

Service av system

Brf Dannemora har tecknat serviceavtal med Amentus AB för service och drift av systemet. I detta avtal ingår att vi sköter både hårdvara och mjukvara i system och brickhantering. Har ni problem med brickor eller behöver fler så beställ på mail dannemora@amentus.se och var tydliga med lgh-nr, namn och telefonnummer och vilken bricka ni har problem med om det är fallet. Står en siffra graverad på varje bricka.


Grindar vid gata

Grindarna vid gatan kommer fortsättningsvis även ha kod. Men kod in i trappan är borttagen.


Bricka eller tagg?

Kärt barn har många namn brukar man säga och även i passervärlden. Ibland säger man bricka och ibland tagg men menar samma sak. Vi kommer nedan använda oss av bricka.


Porttelefon

Utanför entédörr finns porttelefon där ni som boende låser upp entrédörren genom att lägga er bricka framför nyckelsymbolen. Era besökare söker upp ert namn och samtal kopplas upp till er telefon på nr ni angett och ni öppnar entrédörr genom att trycka 5 på er telefon. Se nedan pdf för mer info.






Dubbla namn i porttelefon

Alla ni som bor två i lgh - ni kan anmäla era resp namn med lgh-nr och resp telefonnummer så kan vi lägga upp de parallellt. Då kommer båda namnen att visas i porttelefonen och det ringer på resp telefon. Sänd er info som mail till dannemora@amentus.se


Telefonnummer som kan läggas in i porttelefon

Föreningen har beslutat att endast fast tfn-nr och nr till svensk mobil är godkända att lägga in i porttelefon.


Telefonnummer som porttelefon visar

Ett tips är att spara 040-120295 under namnet Porttelefon i din telefon - det är nämligen det telefonnummer som visas när porttelefonen ringer


Inloggning i portal

Varje lgh loggar in i portal med användarnamn som består av lghxxx - där xxx ersätts med lgh-nr enligt medlemslistan samt erhållet lösenord. Lösenord står på kvittens av brickor. Lösenord finns inte sparade mer än i system så om du av någon anledning inte har detta får nytt beställas


Adress till inloggning är http://dmbokn.amentus.se


Lägg in din mailadress i portal

Om du lägger in din mailadress i portalen så kan portalen bland annat skicka mail till dig om du senare glömt ditt lösenord


Ladda ner app till mobil

Till din mobil kan du ladda ner en app som heter Aptus Home där du sen hanterar portalen.


Bokning och öppning av tvättstuga

Boka tvättstuga eller boka av och ändra gör man på bokningstavlan som sitter i källare vid trappa B. Man kan även göra detta genom att logga in i portal från dator eller mobil så man behöver inte ens vara hemma i huset när man kollar om det finns ledig tvättstuga. När man har bokat tvättstugan så kan man gå direkt till den när tvättpasset börjat och låser upp dörren med sin bricka. Du kommer bara in i tvättstugan under tvättpasset så tänk på att hämta tvätten i tid. Se även nedan om tvättstuga 1 och 2


Icke utnyttjad bokad tvättstuga

Om du inte låst upp bokad tvättstuga inom två timmar sedan passet påbörjades så blir tvättstugan automatiskt ledigt för någon annan att boka.


Tvättstuga 1 och 2

Tvättstuga 1 och 2 har torkrum och eftersom man då kan ha större mängd tvätt eller tex täcken som behöver längre torktid så har sista passet på kvällen tillgång fram till första passet på morgonen. Dock fungerar inte maskiner under natten. Man kan boka dessa tvättstugor flera veckor i förväg


Tvättstuga 3

Tvättstuga 3 har inte torkrum och är tänkt som en "akut-tvättstuga" och kan därför bara bokas kort innan


Borttappad bricka / Beställa ny eller fler brickor

Om du förlorar en bricka så kan du i första hand själv spärra den i portalen medan du letar efter den.

Du kan beställa ny bricka för en du förlorat eller om du behöver fler brickor och det kostar 300:- per bricka.


»   Curabitur